logo školy férová škola partnerská škola, ZŠ Jozefa Horáka, Banská Štiavnica, Slovenská republika            

 

Aktuality – Jak v karanténě?

V případě, že Krajská hygienická stanice (KHS) vyhodnotí rizikový kontakt ve třídě, nařizuje takové třídě 14-ti denní karanténu. Absence žáků je po celou dobu karantény omluvena. Zákonní zástupci obdrží ve školním systému a dopis KHS s podrobnými informacemi a další informace od třídních učitelů. 

Karanténa se od druhého dne netýká bezpříznakové osoby, která je minimálně 14 dní po ukončení očkování na COVID-19, nebo v ochranné lhůtě 180 dnů po prodělání  COVID (po 1. pozitivním testu).

Karanténu lze ukončit dříve tím, že žák podstoupí PCR test s negativním výsledkem, který může absolvovat nejdříve 5 - 7 den od rizikového kontaktu.

Děti, které se vrátí do školy na základě ukončení očkování, nebo v ochranné lhůtě 180 dnů po prodělání  COVID, nebo po absolvování PCR testu s negativním výsledkem budou absolvovat hybridní výuku.

Hybridní výuka probíhá ve třídách, kde je více než 50% žáků v karanténě. Jedná se o kombinaci prezenční a distanční výuky naráz v jedné hodině. Tato výuka bude probíhat podle standardního rozvrhu. Žáci přítomní ve škole budou ve třídě vyučováni pedagogem, který současně povede výuku online s dětmi, které jsou doma. V situaci, kdy není možné z personálních důvodů
možné zajistit aprobované suplování (onemocnění vyučujícího), online výuka neprobíhá.
V okamžiku, kdy bude v karanténě méně než 50% žáků, hybridní výuka končí. Probíhá pouze výuka prezenční. Děti v karanténě jsou omluvené a je jejich povinností si zameškané učivo doplnit. Pedagogové se budou i nadále snažit poskytovat studijní podporu v míře odpovídající okolnostem - např. umožní sledování výuky online, zařadí žáky na doučovací hodiny, umožní konzultace žáků…

Školní stravování. Pokud je někdo v karanténě a nechce odebírat obědy, nemá automaticky odhlášené obědy. Je nutné obědy odhlásit. V případě, že je žákům nařízena karanténa a žáci se zúčastní online výuky, tak mají tito žáci nárok na státní příspěvek na stravování. Oběd si však nemůže žák vyzvednout osobně, ale může ho vyzvednout jiná pověřená osoba do jídlonosiče. Pokud je žák nemocen nebo pokud se nezúčastní výuky, tak tento nárok na příspěvek nemá.

V případě jakýchkoliv dotazů a nejasností neváhejte kontaktovat třídní učitele popřípadě vedení školy.

V posledním lednovém týdnu na naši školu přijela Drahomíra Stehlíková, Dis. Přijali jsme její nabídku a pozvali ji, aby provedla se žáky vyššího stupně besedy, které byly zaměřeny na zlepšení pohledu dětí na jejich vlastní zdraví, na životosprávu a na péči o duševní zdraví.

Každý ročník měl trochu jiné téma. Vybírali jsme dle potřeb a věku dětí. Šesťáci měli téma Život v mediální džungli. Společně s lektorkou se mohli zamýšlet nad tím, jak získat vládu nad televizí a počítačem, jaká jsou rizika internetu, chatu, facebooku atd. a jak se jim bránit. Pro sedmáky jsme zvolili program Image nebo charakter o tom, jak odolávat vlivům vrstevníků, kteří uznávají jen materiální hodnoty. Beseda apelovala na vnitřní krásu člověka. Vážíš si svého těla, nebo ho zneužíváš? To byl název besedy pro žáky osmých tříd. Náplň ukazovala mladým lidem cestu životem jinak než s cigaretou a alkoholem. Tu, která preferuje zdravý životní styl. Deváťáci měli dvouhodinové posezení Sex a AIDS o způsobech nákazy HIV, o bezpečném sexu, o příbězích lidí nakažených virem HIV.

Paní Stehlíková v naší škole byla 3 dny. Všechny besedy měly vysokou profesionální úroveň. A hlavně – děti ji poslouchaly pozorně. Myslím, že si získala jejich důvěru. Paní lektorka se velmi pěkně vyjádřila směrem k naší škole. Co nám napsala?

    „ Ještě jednou bych chtěla poděkovat za možnost přednášet u Vás na škole. Na Vašich studentech se odráží laskavé, ale rozhodné vedení a máte můj velký obdiv. Tak, jak jsem již zmínila, neříkám toto ocenění "jen tak". Přednáším 5 let, co sice není moc dlouhá doba, ale spolupracuji s více než 150ti školami v republice a to mi poskytuje dostatečné srovnání postojů a schopnosti vyjádření úcty ze strany studentů. Kdybych byla jen v jedné třídě, tak bych to nemohla posoudit objektivně. Domnívám se, že jsem na Vaší škole prošla všechny třídy druhého stupně. U většiny Vašich studentů jsem postřehla postoje a názory, které dnes u mládeže téměř chybí. Setkávám se spíš s otevřenou arogancí a lhostejností k citům druhých. Toto si často i dospělí lidi pletou se svobodou projevu. Za těch pár let jsem si uvědomila, že to jaké mají studenti názory a jakým způsobem je komunikují je jen odrazem mojí generace a toho jak je vedeme. A proto besedy na Vaší škole byly pro mě ohromným povzbuzením a přínosem. Kéž by takových škol a pedagogických sborů jako je ten Váš, bylo více.“

Pěkné, že?                                                                  Mgr. Květa Štefková, metodička prevence